Renovering av skolan

Här hittar du info om den kommande renoveringen av skolan.

Runstensskolans lokaler på Eskilsvägen 8 är i behov av renovering. Renoveringen är omfattande med bland annat stambyten vilket gör att den fysiska arbetsmiljön inte kommer att vara lämplig att vistas i.

Under tiden renoveringen pågår kommer elever ha undvervisning i före detta Båtsmanskolans lokaler i norra Söderby, på adressen Järnåldersringen 883.

De tillfälliga lokalerna är fina och byggnaden ligger i ett lugnt område. Både lokalerna och gården är utrustade för en F-6-skola med bland annat gungor, fotbollsplan och gagabollrink.

Renoveringen av lokalerna på Eskilsvägen startar under läsåret 2024/25.

Mer information om renoveringen kommer uppdateras löpande på den här sidan, och även via Unikum.

Frågor och svar om renovering och flytt

Synpunkter

Vid eventuella synpunkter hänvisar vi till:

Senast uppdaterad: 12 mars 2024